ביטוח לאומי עובר על החוק ומתעלם מאדם שנפצע

בירוקרטיה: ביטוח לאומי עובר על החוק ומתעלם מאדם שנפצע , דב גיל-הר , המגזין , ערוץ 10 , ינואר 2013

ד"ר מיכאל שיין נפגע בברכו במהלך ניתוח אבל הוא אינו מקבל את השלמת ההכנסה המגיעה לו על פי תקנה שנקבעה לפני 11 שנים. הסיבה: סכסוך בין העובדים וההנהלה. "זה אולי נשמע מפגר אבל אין לנו מספיק עובדים לטפל בתקנה", אומרים הפקידים



האם בביטוח לאומי עוברים על החוק? כשמדובר באזרח והדוקטור מיכאל שיין, וטרינר של חיות גדולות, התשובה היא כן. לפני 11 שנים נקבעה תקנה מספר 17 הקובעת כי אדם הנפצע במהלך עבודותו, זכאי להשלמת הכנסה אם שכרו ירד בשל הפציעה.

ד"ר שיין נפצע לפני ארבע שנים בברכו במהלך ניתוח שביצע בפרה ברפת, אך עד היום הוא לא קיבל את המגיע לו מביטוח לאומי. למה? כי סכסוך ישן בין עובדי המוסד והנהלתו מונע את יישום תקנה 17.

יצאנו לביטח לאומי כדי לבדוק את המצב האבסורדי. "ידינו כבולות. זה נשמע מפגר אבל זה בירוקרטיה. במסגרת זו של כוח אדם אנחנו לא יכולים להתמודד עם תקנה 17", מסבירים הפקידים. "אף פעם לא התעסקנו בתקנה הזאת. תפנו למנכ"ל החדש", משלחת אותנו מנהלת ביטוח לאומי בסניף רחובות שהיא במקרה גם חברת ועד.

החלטתנו לסייע ביישוב המחלוקת בין ההנהלה לעובדים, אבל הצעתנו לא ממש התקבלה בברכה. "אנחנו דורשים כוח אדם נוסף. לא נעשה מש ומתן בטלוויזיה", מסבירה יושב ראש ועד העובדים בשיחת טלפון. אז מה יהיה על ד"ר שיין? הוא ימשיך לנסות לקבל את המגיע לו על פי חוק.

מהוועד הארצי של עובדי ביטוח לאומי נמסר כי "ההנהלה לא מקצה את משאבי כוח האדם הדרושים ליישום תקנה 17. כל מי שמבקש לממש את זכויותיו, מעביר את החומרים הרלבנטיים בדואר או במייל למשרדי ההנהלה הראשית". הנהלת הביטוח הלאומי מוסרת: "אנו מקווים שבזמן הקרוב וכתוצאה מדיונים עם ועד העובדים, התקנה אכן תיושם על ידינו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה